Книжчині іменини

Мета. Ознайомити дітей з тим, як народилась перша книга, поглибити їх знання про книги. Розвивати інтерес до читання. Виховувати бережне відношення до книги.

Обладнання. Виставка книг, портрети дитячих письменників, казкові герої, дитячі малюнки до творів, вислови - плакати про книгу.

Хід свята

Учитель. Серед інших багатьох свят навесні є прекрасне свято – свято Книги ( Книжчини іменини ). Сьогодні ми поведемо з вами серйозну розмову про те, як народилася перша книга, про бережневідношення до неї, як до свого товариша, порадника.

1 вед. Друзі, хто з вас не любить книжок? Книжок, у яких так багато малюнків. Розкриєш першу – ліпшу – опинешся у далекій казковій країні.

2 вед. А давно – давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. « Сторінками » найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Писали на всьому, бо ж не було тоді ані паперу, ані пер чи олівців.

/Files/images/DSCN4397.JPG/Files/images/DSCN4394.JPG

1 вед. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках - цеглинках багато напишеш? А щоб взяти в дорогу 2- 3 такі книги потрібен був віз.

З часом люди навчилися робити книги з тонкої козячої або телячої шкіри. Але ці книги були дуже дорогі. На виготовлення однієї книжки потрібні були шкіри з цілої череди телят.

2 вед. У далекій Африці на берегах повновидних річок простягнулися нескінченні зарослі болотяної рослини – папірусу. Писали на сухих стеблах папірусу. Писати було зручно, але такі книги швидко ламалися і розсипалися.

1 вед. Справжній папір , що на ньому пишуть зараз люди, навчилися робити 2 тисячі років тому. Тоді книги писали вручну.

А це було дуже довго і важко – одну книжку переписували іноді кілька років.

2 вед. Минуло ще багато часу, поки з’явилися друковані книжки. Тепер книга всюди поруч з нами. Вона – наш друг і порадник.

Завантажити сценарій заходу


Знайомство з творчістю Василя Олександровича Сухомлинського

Мета. Ознайомити учнів із біографією і творчістю великого педагога. Виховувати глибоке почуття шани до Василя Олександровича Сухомлинського, його творів. Розвивати навички виразного читання віршів, роботи із книгою.

Хід заходу.

Учень:

Люди здавна прагнули до краси і намагалися оточити себе красивим. Так виникло мистецтво. Гарна книга – це ковток води для спраглого, це друг і порадник. Із її героями можна помандрувати у різні кінці світу, побути у минулому і майбутньому. Можна навчитися розрізняти добро, зло, можна запобігти помилкам, а можна й просто насолоджуватися словами.

Бібліотекар:

- Діти, сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб познайомитися з цікавими книгами . Їх автор видатний український письменник – педагог, чиї праці відомі далеко за межами нашої країни, Василь Олександрович Сухомлинський. У нашій шкільній бібліотеці є багато книг цього автора, але сьогодні ми познайомимося з двома книгами під назвою «Вічна тополя» та «Чиста криниця».

Книги були надруковані у видавництвах « Ґенеза» та «Веселка» в місті Києві. Ці видавництва друкують багато книжок для дорослих і дітей з різних тем.

До збірки « Чиста криниця» ввійшли самобутні казки, оповідання та етюди В. Сухомлинського. У цій книзі відомий педагог мудро і тактовно веде розповідь , допомагаючи дітям стати чуйнішими, розумнішими, добрішими, а дорослим краще зрозуміти складність і важливість так званих «дитячих проблем».

У другій книжечці , яка називається «Вічна тополя», теж друкується багато самобутніх казок та етюдів, але таких, які були вже надруковані після смерті письменника.

Обидві книги мають тверду , яскраву палітурку, обсяг їх сягає до 300 сторінок. У книгах є кольорові малюнки до тексту. Це дуже цікаві та корисні книжечки як для вас, так і для вчителів, і для ваших батьків. Читаючи ці книги, ви потрапите в казковий світ, у країну казкових мрій. Тут казка в усьому: в легкому подиху вітру, у піснях дзвінкоголосих птахів , у ніжному шепоті опалого листя. Ми розповімо вам про цей казковий світ і поведемо його стежками.

/Files/images/DSCN4404.JPG

А з чого ж усе починалося?

Учень :

Жив на світі педагог, учений, письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Він дуже любив дітей і написав для них багато-багато оповідань та казок про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, працелюбних мурашок і веселого метелика , про зайчика – хвалька та голосистого півня, ласкаві мамині руки і добру бабусю.

Учень: Його душа – це розум і чуття,
Це грона найсвітлішої любові, Усе його натруджене життя
Просяяло у ділі й мудрім слові.
Його душа – це променистий блиск,
Це джерело духовності могутнє.
Вона безсмертна – ти її торкнись.
І зрозумієш тільки вічне й сутнє

Учень:

Він писав казки про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів , щоб діти виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, рідну домівку, нашу велику й прекрасну Батьківщину з її широкими луками, чистими лісами, безмежними ланами. Тому і говорили про Василя Олександровича : «Своє серце він віддає дітям».

/Files/images/DSCN4398.JPG/Files/images/DSCN4401.JPG

Учень: Споконвіку славна у дерзанні

Золота учительська душа.

Та найбільше нині у пошані

Світлий геній з школи Павлиша.

Сміло вирушаючи в дорогу,

Горді за досягнення своє,

Поклоніться, люди, педагогу,

Він же серце дітям віддає.

Завантажити сценарій заходу


Історія книгодрукування в Україні

Мета .Ознайомити дітей з процесом виготовлення та історією друкування книги в Україні. Повторити правила поводження з книгами. Сприяти формуванню інтересу до читання та навчання.

Обладнання. Комплект кольорових ілюстрацій, виставка дитячих книг, малюнків, план – карта мандрування, атрибути та декорації до інсценівки « Хвороба книжечки».

Хід заходу

І.Організація класу.

ІІ .Повідомлення теми та мети заходу.

Вчитель. На нашій годині спілкування ми поговоримо про наших друзів та помічників – про книги. Ви дізнаєтеся про процес створення книги , історію друкування перших книг в Україні, пов –торите правила користування книжками та підручниками. Спілкуватися будемо під девізом : «Хочу все знати про книгу !»

ІІІ. Вступна бесіда.

- Що ми вже знаємо про книгу, які прислів’я ?

- Книга вчить, як на світі жить.

Дім без книги, як вінок без квіток.

Не дерево, а з листочками, не сорочка , а зшита.

Знання – сонце, книга – вікно.

Що мовчить, а розуму навчить ?

Будеш книги читати – будеш все знати.

Вчитель. Це були прислів’я та загадки про книгу , а що ще ви знаєте про неї ?

Учні. Книга розповідає про життя людей , рослин, тварин, цікаві історії під водою, в повітрі, на землі. З книги можна дізнатися про минуле нашої країни, фантазії письменників, що здатні перенести нас в майбутнє. В книжках є казки, вірші, оповідання.

Вчитель. А підручники – це книжки ?

Учні. Так ! Аякже !

Вчитель. Про що можна дізнатися з підручників ?

/Files/images/DSCN4436.JPG/Files/images/DSCN4410.JPG/Files/images/DSCN4432.JPG

Завантажити захід

Кiлькiсть переглядiв: 632