Книжчині іменини
Мета. Ознайомити дітей з тим, як народилась перша книга, поглибити їх знання про книги. Розвивати інтерес до читання. Виховувати бережне відношення до книги.
Обладнання. Виставка книг, портрети дитячих письменників, казкові герої, дитячі малюнки до творів, вислови - плакати про книгу.
Хід свята
Учитель. Серед інших багатьох свят навесні є прекрасне свято – свято Книги ( Книжчини іменини ). Сьогодні ми поведемо з вами серйозну розмову про те, як народилася перша книга, про бережневідношення до неї, як до свого товариша, порадника.
1 вед. Друзі, хто з вас не любить книжок? Книжок, у яких так багато малюнків. Розкриєш першу – ліпшу – опинешся у далекій казковій країні.
2 вед. А давно – давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити. « Сторінками » найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Писали на всьому, бо ж не було тоді ані паперу, ані пер чи олівців.
1 вед. Далі люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й випалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках - цеглинках багато напишеш? А щоб взяти в дорогу 2- 3 такі книги потрібен був віз.
З часом люди навчилися робити книги з тонкої козячої або телячої шкіри. Але ці книги були дуже дорогі. На виготовлення однієї книжки потрібні були шкіри з цілої череди телят.
2 вед. У далекій Африці на берегах повновидних річок простягнулися нескінченні зарослі болотяної рослини – папірусу. Писали на сухих стеблах папірусу. Писати було зручно, але такі книги швидко ламалися і розсипалися.
1 вед. Справжній папір , що на ньому пишуть зараз люди, навчилися робити 2 тисячі років тому. Тоді книги писали вручну.
А це було дуже довго і важко – одну книжку переписували іноді кілька років.
2 вед. Минуло ще багато часу, поки з’явилися друковані книжки. Тепер книга всюди поруч з нами. Вона – наш друг і порадник.
Завантажити сценарій заходу
Знайомство з творчістю Василя Олександровича Сухомлинського
Мета. Ознайомити учнів із біографією і творчістю великого педагога. Виховувати глибоке почуття шани до Василя Олександровича Сухомлинського, його творів. Розвивати навички виразного читання віршів, роботи із книгою.
Хід заходу.
Учень:
Люди здавна прагнули до краси і намагалися оточити себе красивим. Так виникло мистецтво. Гарна книга – це ковток води для спраглого, це друг і порадник. Із її героями можна помандрувати у різні кінці світу, побути у минулому і майбутньому. Можна навчитися розрізняти добро, зло, можна запобігти помилкам, а можна й просто насолоджуватися словами.
Бібліотекар:
- Діти, сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб познайомитися з цікавими книгами . Їх автор видатний український письменник – педагог, чиї праці відомі далеко за межами нашої країни, Василь Олександрович Сухомлинський. У нашій шкільній бібліотеці є багато книг цього автора, але сьогодні ми познайомимося з двома книгами під назвою «Вічна тополя» та «Чиста криниця».
Книги були надруковані у видавництвах « Ґенеза» та «Веселка» в місті Києві. Ці видавництва друкують багато книжок для дорослих і дітей з різних тем.
До збірки « Чиста криниця» ввійшли самобутні казки, оповідання та етюди В. Сухомлинського. У цій книзі відомий педагог мудро і тактовно веде розповідь , допомагаючи дітям стати чуйнішими, розумнішими, добрішими, а дорослим краще зрозуміти складність і важливість так званих «дитячих проблем».
У другій книжечці , яка називається «Вічна тополя», теж друкується багато самобутніх казок та етюдів, але таких, які були вже надруковані після смерті письменника.
Обидві книги мають тверду , яскраву палітурку, обсяг їх сягає до 300 сторінок. У книгах є кольорові малюнки до тексту. Це дуже цікаві та корисні книжечки як для вас, так і для вчителів, і для ваших батьків. Читаючи ці книги, ви потрапите в казковий світ, у країну казкових мрій. Тут казка в усьому: в легкому подиху вітру, у піснях дзвінкоголосих птахів , у ніжному шепоті опалого листя. Ми розповімо вам про цей казковий світ і поведемо його стежками.
А з чого ж усе починалося?
Учень :
Жив на світі педагог, учений, письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Він дуже любив дітей і написав для них багато-багато оповідань та казок про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, працелюбних мурашок і веселого метелика , про зайчика – хвалька та голосистого півня, ласкаві мамині руки і добру бабусю.
Учень: Його душа – це розум і чуття,
Це грона найсвітлішої любові, Усе його натруджене життя
Просяяло у ділі й мудрім слові.
Його душа – це променистий блиск,
Це джерело духовності могутнє.
Вона безсмертна – ти її торкнись.
І зрозумієш тільки вічне й сутнє
Учень:
Він писав казки про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів , щоб діти виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, рідну домівку, нашу велику й прекрасну Батьківщину з її широкими луками, чистими лісами, безмежними ланами. Тому і говорили про Василя Олександровича : «Своє серце він віддає дітям».
Учень: Споконвіку славна у дерзанні
Золота учительська душа.
Та найбільше нині у пошані
Світлий геній з школи Павлиша.
Сміло вирушаючи в дорогу,
Горді за досягнення своє,
Поклоніться, люди, педагогу,
Він же серце дітям віддає.
Історія книгодрукування в Україні
Мета .Ознайомити дітей з процесом виготовлення та історією друкування книги в Україні. Повторити правила поводження з книгами. Сприяти формуванню інтересу до читання та навчання.
Обладнання. Комплект кольорових ілюстрацій, виставка дитячих книг, малюнків, план – карта мандрування, атрибути та декорації до інсценівки « Хвороба книжечки».
Хід заходу
І.Організація класу.
ІІ .Повідомлення теми та мети заходу.
Вчитель. На нашій годині спілкування ми поговоримо про наших друзів та помічників – про книги. Ви дізнаєтеся про процес створення книги , історію друкування перших книг в Україні, пов –торите правила користування книжками та підручниками. Спілкуватися будемо під девізом : «Хочу все знати про книгу !»
ІІІ. Вступна бесіда.
- Що ми вже знаємо про книгу, які прислів’я ?
- Книга вчить, як на світі жить.
Дім без книги, як вінок без квіток.
Не дерево, а з листочками, не сорочка , а зшита.
Знання – сонце, книга – вікно.
Що мовчить, а розуму навчить ?
Будеш книги читати – будеш все знати.
Вчитель. Це були прислів’я та загадки про книгу , а що ще ви знаєте про неї ?
Учні. Книга розповідає про життя людей , рослин, тварин, цікаві історії під водою, в повітрі, на землі. З книги можна дізнатися про минуле нашої країни, фантазії письменників, що здатні перенести нас в майбутнє. В книжках є казки, вірші, оповідання.
Вчитель. А підручники – це книжки ?
Учні. Так ! Аякже !
Вчитель. Про що можна дізнатися з підручників ?
Кiлькiсть переглядiв: 632